Som att jämföra äpplen och päron, eller?

Tja, äpplen är det ju.
Tja, äpplen är det ju.

Dalaföretaget Hälsa & Helhet har via PRV åkt på en käftsmäll av Apple för att de har en logotyp som föreställer ett äpple. de är tydligen alldeles för lika. Du kan ju titta själv och jämföra. Två äpplen är det ju, men hur lika är de egentligen? Om Hälsa & Helhet hade hållit på med datorer hade det förstås varit mer relevant, eller om Apple hade brytt sig om hälsa och helhet, men nu känns det mest sniket av miljardföretaget att ens bry sig. Jag antar att det betyder att alla små företag som håller på med fruktodling bör se över sina logotyper.

Om du byter till en annan tillverkare kan man säga att du spolar SonyEricsson.
Om du byter till en annan tillverkare kan man säga att du spolar SonyEricsson.

Men det finns fler exempel på likheter i design, men det jätteföretaget helt enkelt har visslat och tittat åt ett annat håll. För om SonyEricsson hade varit lika lättretade som Apple, då hade den här nyttoprodukten fått byta design illa kvickt. den har ju dessutom fler likheter med SonyEricssons produkter än vad Apples har med hälsa och helhet att göra.

Rulla till toppen